RAÚL HIDALGO // contacto // cv
Konvex
2009 Borderline Centre for Foreign Contemporary Art, Stockholm, Sweden

Mi aportación con 'Konvex' es el resultado de una exploración sobre los propios límites de la galería Borderline, poniéndola en contacto con Valvet (espacio contiguo) por la ventana que les separa.
La mayor parte el proyecto se cumplió cuando abrí una consideración o rumor estético entre los empleados de Annorlunda (empresa de catering que alquila Valvet para la celebración de fiestas), que ahora miran hacia la ventana para ver si algo acontece. Para mí, sin duda, hay un cambio en la dirección y sentido de la mirada que perseguía con mi trabajo para Borderline.
Posteriormente para visualizar lo acontecido, ciñéndome al espacio de la galería y teniendo en cuenta a su espectador, hice un intercambio de señales. Sustituí la maqueta de un barco, situado en el local frente a la venta, por el rótulo luminoso de la galería situado a su entrada. Con esto conseguí evidenciar y publicitar la situación de ambos espacios. Para el local de fiestas el rótulo actuaba como indicador del espacio al que se tenía acceso visual por la ventana; y en la galería el barco actuaba como un objeto que vinculaba al espacio del local y la historia del lugar. Estas relaciones se hacían más evidentes cuando el visitante miraba a través de la ventana desde la galería y veía el rótulo luminoso Borderline dentro del espacio de Valvet.
//
My contribution with 'Konvex' consists of an exploration of the limits of the Borderline Gallery by making contact with a contiguous space called “Valvet” (Swedish: the vault) through an only and almost not noticeable window between them.
For the most part the project was fullfilled in the moment when sort of an aesthetic rumor started to run among the working staff of Annorlunda, the catering company which subrents the localities of Valvet for celebrations of different kind. While they stated to have never seen that window before, soon they started to look regularly towards it in expectation of something to happen. There is a clear change concerning the direction and sense of the gaze, something I pursued with my work at Borderline. In a next step I made an exchange of signals in order to mirror this development.
Limiting myself to the gallery space and taking the audience into account, I replaced a model ship located in Valvet, in front of the window, by the bright banner with the name of the gallery, usually located at its entrance. By doing so I accomplished to view and to publicize the situation of both spaces. For Valvet the banner was acting as an indicator for the gallery space to which there is visual access through the window. The model ship in the gallery on the otherhand is acting as a specific object which is linked to that place's condition and history. These relationships became even more evident in the moment when the visitor looked out through the window from the gallery side to see the bright Borderline banner inside the locations of Valvet.

Links:
Kasern III
Annorlunda